reklama

Komunikujte so svojím dieťaťom aj spí alebo „nevie hovoriť“

.......jeho duša vám všetko povie.......Aj keď sa možno čudujete ako je to možné, je to tak! Ako rodič ste so svojimi deťmi prepojení, stačí sa na nich iba naladiť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Ak sa s nimi nedá rozprávať cez deň, alebo jednoducho nevedia rozprávať, vyskúšajte to keď spia. Môžete sa ich spýtať na čokoľvek, čo ich trápi, prečo sú chorí alebo prečo vás neposlúchajú a tak rôzne. Možno dostanete odpovede, ktoré vás prekvapia a možno vás len uistia v tom, čo už dávno podvedome tušíte.

Moje skúsenosti boli práve také. Mám dcérku, ktorá má viac ako rok. Od malička veľmi málo spala. Ja som však popri materskej pracovala, dva dni do týždňa som bola mimo domu a zvyšok som robila pri počítači. Na písanie som potrebovala kľud a ticho, čo samozrejme bolo dosť ťažko možné doma s maličkým dieťaťom, ktorému sa musíte celý deň venovať. To nepočítam bežné domáce činnosti ako upratovanie a varenie, ktoré tiež niekto musí urobiť. Keď sa k tomu pridá aj časté nočné vstávanie, tak sa vám zdá, že žijete v začarovanom kruhu, z ktorého niet úniku. Druhé mamičky rozprávali aké sú ich deti pokojné, vydržia sa prehrať celý deň, no mne sa dcérka zdala nepokojná. Podvedome som cítila, že tlak a stres čo cítim sa môžu prenášať na dieťa, i keď som sa to snažila čo najviac eliminovať. Snažila som sa jej dať najviac zo seba ako som len vládala a po nociac som sa sama seba v duchu pýtala prečo je dcérka taká nespokojná? Prečo nespí? Prečo aspoň chvíľku neposedí a nepohrá sa, aby som aspoň stihla odpísať na maily? Prečo je chorá?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prišlo mi na um, že sa jej predsa môžem spýtať, je to také jednoduché. Samozrejme, ona nevie ešte rozprávať, tak to skúsim inak. Spýtam sa jej v meditácii. Meditáciou myslím stav, kedy sa uvoľníte, vyprázdnite si myseľ a necháte sa unášať a iba vnímate čo vám prichádza. V taktomto stave sa môžete spýtať svojej duše, ale aj hocikoho iného na čokoľvek, čo vás trápi. Mala som dlhoročné skúsenosti s tým, ako skvele to funguje tak prečo to nevyužiť teraz? Večer som si ľahla s dcérkou do postele. Ona zaspala. Zavrela som oči, utíšila myseľ. Predstavila som si bielu miestnosť. Uvidela som tam farebnú pohovku. Bola som tam sama. V myšlienkach som dcérku zavolala k sebe. Zrazu sa predo mnou objavila. Bola maličká, vyzerala ako v skutočnosti. Usmiala sa. Spýtala som sa jej: „Zlatko, prečo si taká nepokojná a neposedná a umrnčaná stále? Prečo si chorá? Čo sa s tebou deje?“ A ona, aj keď bola iba maličké dieťa, ktoré v skutočnosti hovorilo len baba, mama a gaga mi vraví milým detským, no vyčítavým hláskom: „Mamiiiiiii keď ja chcem, aby si bola pri mne. Neseď za počítačom, seď tam, keď ja spím. Potrebujem ťa, chcem ťa mať pri sebe, chcem sa s tebou rozprávať, chcem sa s tebou hrať. Chcem byť s tebou a nie s inými ľuďmi. Chcem sa učiť od teba, chcem prijímať tvoju energiu. Nechcem, aby mojimi „mamami“ boli iní ľudia. Chcem teba mama!“ Smutne na mňa zagánila, potom sa na mňa vrhla a objala ma. Bóže vrhli sa mi slzy do očí, ja som taká hlúpa vravím si. A pritom som vedela, že môj stres sa povedome prenáša na ňu. Aj som sa snažila pracovať keď spala, ale často sa to. Ale teraz, keď mi to povedala z očí do očí a priamo, tak ma to úplne zasiahlo. Pochopila som, že všetko musím zmeniť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Od vtedy som si striktnejšie zariadila čas tak, že väčšinu sa snažím spraviť keď spinká alebo večer keď už zase ide spať, alebo keď sa s niekým hrá. Keď sme samé, plne sa jej venujem. Zavolať svoje dieťa v meditácii k sebe je úžasnou cestou ako sa s ním môžete začať rozprávať, ako k nemu môžete nájsť cestu. A pritom je úplne jedno či má rok alebo 15. Ak sa vám zdá, že sa vaše cesty rozchádzajú, stačí si ho jednoducho zavolať a spýtať sa ho, čo ho trápi alebo ako mu môžete pomôcť.

Týmto zážitkom som si uvedomila, v akej nerovnováhe zase žijem. A vedela som, že je zase na čase s tým niečo spraviť. A naozaj, o pár týždňov sa všetko zlepšilo. Dcérka začala viac spávať, bola oveľa pokojnejšia a ja šťastnejšia. Keď v živote cítite, že nie ste spojení so svojimi najbližšími, že sa necítite v pohode vo svojom živote, je to znak toho, že ste odpojení. Meditácia je účinný prostriedok ako sa dostať späť k svojej duši, k sebe samému. V meditácii môžete získať odpovede na všetky otázky, ktoré vás trápia. Ak by ste tomu neverili, prečítajte si moje zážitky v mojej prvej knihe Meditácia – cesta k sebe, kde opisujem svoje skúsenosti s meditáciou a ako som vďaka nej začala komunikovať so svojou dušou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak niekto chcete vyskúšať túto metódu budem veľmi rada. Bola by som vám vďačná, keby ste mi do komentárov na blogu https://zimestastne.wordpress.com/ dali svoje skúsenosti a napísali, čo ste riešili a ako to u vás dopadlo. Lebo vzájomné zdieľanie sii vlastných skúseností a zážitkov je na nezaplatenie :-)

Ďakujem

Monika Sobeková

Monika Sobeková

Bloger 
  • Počet článkov:  38
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Z času na čas sa potrebujem vypísať, aby sa mi ľahšie dýchalo ... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu